Ciekawe modyfikacje e92 m3
: sob sty 03, 2009 17:02
Witam! jestem nowy na forum. Marką BMW, a w szczególności modelami BMW spod znaku ///M interesuję się od dzieciństwa. Niestety ze względu na skromny budżet studenta nie jestem jeszcze posiadaczem wymarzonej M3, może kiedyś... Jest to mój pierwszy post dlatego proszę o wyrozumiałość. Postaram się w nim w mniejszym lub większym stopniu przybliżyć możliwości modyfikacji w najnowszej eMce.
1. SILNIK
Z tego co mi wiadomo jak narazie 3 firmy zajęły się zwiększeniem mocy w M3 poprzez dodanie superchargera są to:
- ESS (European Supercharger Systems)
- AA (Active Autowerke)
- G-POWER
Wszystkie te firmy podnoszą moc poprzez zastosowanie superchargera (kompressora).
Zarówno ESS jak i AA jeszcze nie udostępniło swoich zestawów do sprzedaży, najprawdopodobniej ze względu ciągle trwające prace nad zwiększeniem ich wytrzymałości i wydajności.
• ESS poprzez dodanie kompressora zwiększa moc nowej eMki ze standardowych 353 whp / 260 tq do 560 whp / 369 tq. (Dane te mogą jeszcze ulec zmianie) Wykres z hamowni dostępny na stronie ESS
• Jeśli chodzi o modyfikacje firmy AA to jeszcze nie wiele wiadomo. Na stronce możemy jedynie przeczytać: "The Active Autowerke supercharged M3 V8 is of the ground and running. Here are a few videos of the M3 in action.
Stay tuned for a lot more to come in 2009."
Są już natomiast dostępne filmiki z doładowaną m3 w roli głównej:
filmik 1
filmik 2
filmik 3
G-POWER daje nam do wyboru 3 warianty zwiększania mocy naszej eMki są to odpowiednio SK 1, SK 2 i SK 3.
SK 1:
525HP/500tq
SK 2:
550HP/525tq
SK 3:
635HP/610tq
Długo byłoby pisać o szczegółach tych systemów dlatego zaiteresowanych odsyłam na stronę główną G-POWER.
2. TUNING ELEKTRONICZNY
Na ten temat nie będę się rozpisywał gdyż wile firm podjęło się już tego typu modyfikacji. Z tego co się orientuje przyrosty mocy sięgają 20-60 HP. Wybierać możemy spośród takich firm jak: HARTGE, G-POWER, AA, ERICSSON.
3. WYDECH
Na ten temat także można by napisać książkę wiec przybliżę tylko ten który mi najbardziej przypadł do gustu czyli Kreissieg Valvetronic F1. Informacji na jego temat dostarcza oczywiści strona główna firmy. LINK
A oto filmiki pokazujące w/w wydech w praktyce...
FILMIK 1
FILMIK 2
FILMIK 3
FILMIK 4
4. BODY KIT, ZDERZAKI, PROGI itp.
Tuningiem wizualnym nowej m3 zajęły się do tej pory takie firmy jak Hamann, Ericsson (to nie jest strona główna firmy, nie mogłem jej znaleźć...) i Vorsteiner (to również nie jest strona producenta...)
Jako że o gustach się nie dyskutuje, napiszę tylko że mi najbardziej przypodobała się wersja Vorsteiner'a.
I to by było chyba na tyle jeśli chodzi o mojego posta. Jeśli również znaleźliście w sieci jakies artykuły związane z tuningiem nowej M3 i sa warte pokazania to apeluje do dzielenia się nimi z innymi. Pozdrawiam!
1. SILNIK
Z tego co mi wiadomo jak narazie 3 firmy zajęły się zwiększeniem mocy w M3 poprzez dodanie superchargera są to:
- ESS (European Supercharger Systems)
- AA (Active Autowerke)
- G-POWER
Wszystkie te firmy podnoszą moc poprzez zastosowanie superchargera (kompressora).
Zarówno ESS jak i AA jeszcze nie udostępniło swoich zestawów do sprzedaży, najprawdopodobniej ze względu ciągle trwające prace nad zwiększeniem ich wytrzymałości i wydajności.
• ESS poprzez dodanie kompressora zwiększa moc nowej eMki ze standardowych 353 whp / 260 tq do 560 whp / 369 tq. (Dane te mogą jeszcze ulec zmianie) Wykres z hamowni dostępny na stronie ESS
• Jeśli chodzi o modyfikacje firmy AA to jeszcze nie wiele wiadomo. Na stronce możemy jedynie przeczytać: "The Active Autowerke supercharged M3 V8 is of the ground and running. Here are a few videos of the M3 in action.
Stay tuned for a lot more to come in 2009."
Są już natomiast dostępne filmiki z doładowaną m3 w roli głównej:
filmik 1
filmik 2
filmik 3
G-POWER daje nam do wyboru 3 warianty zwiększania mocy naszej eMki są to odpowiednio SK 1, SK 2 i SK 3.
SK 1:
525HP/500tq
SK 2:
550HP/525tq
SK 3:
635HP/610tq
Długo byłoby pisać o szczegółach tych systemów dlatego zaiteresowanych odsyłam na stronę główną G-POWER.
2. TUNING ELEKTRONICZNY
Na ten temat nie będę się rozpisywał gdyż wile firm podjęło się już tego typu modyfikacji. Z tego co się orientuje przyrosty mocy sięgają 20-60 HP. Wybierać możemy spośród takich firm jak: HARTGE, G-POWER, AA, ERICSSON.
3. WYDECH
Na ten temat także można by napisać książkę wiec przybliżę tylko ten który mi najbardziej przypadł do gustu czyli Kreissieg Valvetronic F1. Informacji na jego temat dostarcza oczywiści strona główna firmy. LINK
A oto filmiki pokazujące w/w wydech w praktyce...
FILMIK 1
FILMIK 2
FILMIK 3
FILMIK 4
4. BODY KIT, ZDERZAKI, PROGI itp.
Tuningiem wizualnym nowej m3 zajęły się do tej pory takie firmy jak Hamann, Ericsson (to nie jest strona główna firmy, nie mogłem jej znaleźć...) i Vorsteiner (to również nie jest strona producenta...)
Jako że o gustach się nie dyskutuje, napiszę tylko że mi najbardziej przypodobała się wersja Vorsteiner'a.
I to by było chyba na tyle jeśli chodzi o mojego posta. Jeśli również znaleźliście w sieci jakies artykuły związane z tuningiem nowej M3 i sa warte pokazania to apeluje do dzielenia się nimi z innymi. Pozdrawiam!